Yamaha - amplitunery, odtwarzacze CD/DVD, kolumny głośnikowe, wieże

Strona główna Yamaha e-mail FAQ - najczęściej zadawane pytania

Informacje techniczne


  • CINEMA DSP:
  • To znacznie więcej niż zwykły dźwięk przestrzenny Akustyka konwencjonalnych systemów wielokanałowych opiera się na Dolby Digital i dekodowaniu DTS, wykorzystujących w celu wytworzenia efektu przestrzenności stosunkowo prostą matrycę oraz techniki sterownicze. Cyfrowa technologia CINEMA DSP firmy Yamaha jest znacznie bardziej wyrafinowana. W sposób naturalny nie tylko dekoduje filmowe formaty dźwiękowe Dolby Digital i DTS, ale korzysta także z ogromnej pamięci danych rzeczywistych wydarzeń (w szczególności programów muzycznych) jak też wskazówek uzyskanych od filmowych techników dźwięku. Dane te przechowywane są i przetwarzane w układach LSI zaprojektowanych przez firmę Yamaha, które są najpotężniejszymi chipami audio na Świecie. Nasza najnowsza czteropolowa technologia Quad- Field CINEMA DSP tworzy w rzeczywistości cztery niezależne pola dźwiękowe (przednie, przestrzenne lewe, przestrzenne prawe i przestrzenne tylne), które zlewają się i otaczają słuchacza dźwiękiem o niezrównanej jakości przestrzennej. Słyszymy dokładnie lokalizację źródła dźwięku lub muzyki, gładkie przejścia przez przestrzeń, a dźwięk ma wyjątkową klarowność i daje wrażenie realistycznej obecności. Będzie się nam wydawało, że ściany naszego pokoju znikają, a my znajdujemy się w ogromnym teatrze!

  • SILENT CINEMA / Virtual CINEMA DSP
  • SILENT CINEMA umożliwia słuchanie szerokiej skali dźwięków przestrzennych przez zwykłe słuchawki! Jest to odmiana technologii CINEMA DSP, którą firma Yamaha zastosowała, aby umożliwić słuchanie całymi godzinami filmów i innych źródeł wielokanałowych – bez zmęczenia. Virtual CINEMA DSP pozwala cieszyć się efektami brzmienia przestrzennego CINEMA DSP bez korzystania z kolumn (jest to wygodne w przypadku własnych instalacji, gdzie niektóre pomieszczenia nie maja głośników efektowych). Funkcje te można wykorzystać z głośnikami przednimi/ centralnymi/ przestrzennymi (efekt przedni) lub nawet tylko z dwiema przednimi kolumnami, lewa i prawa.

  • YPAO
  • Yamaha stworzyła pierwsze na świecie amplitunery umożliwiające korzystanie z 10-pasmowego korektora parametrycznego który automatycznie modyfikuje wyjściowy sygnał audio, aby optymalnie dopasować brzmienie do cech akustycznych danego pomieszczenia. Urządzenie jest wyposażone w wysokiej jakości mikrofon optymalizatora, który umieszczamy jest w miejscu, z którego najczęściej słuchamy. Włączenie funkcji YPAO powoduje wyemitowanie tonów testowych z kolumn. Tony te są odbierane przez mikrofon optymalizatora a następnie analizowane. W oparciu o uzyskane wyniki, szereg parametrów audio podlega dokładnej kalibracji w celu zoptymalizowania brzmienia w pozycji odsłuchu. Słuchamy zatem nie tylko dźwięku lepszej jakości, ale dźwięku NAJLEPSZEGO dla każdego pomieszczenia.

  • Głośnik basowy PMD
  • Unikalne głośniki dla kina domowego wyposażone są w jedyne w swoim rodzaju membrany niskotonowe z PMD. Membrana, w 30 % składa się z najwyższej jakości białej miki Indian Pearl, co ma znaczący wpływ na osiągnięcie najwyższej jakości dźwięku. Kolejnym czynnikiem maksymalizującym jakość reprodukcji jest specjalny kształt stożka, który powstaje poprzez skomplikowany proces formowania wtryskowego. Dzięki ekstremalnie lekkiej konstrukcji, osiąga on wysoki współczynnik sztywności wzdłużnej, idealną tłumienność wewnętrzną i wysoką modulację elastyczności.

  • Propagator tubowy Waveguide
  • Stosowane w domu konwencjonalne głośniki, emitujące dźwięk w sposób bezpośredni, posiadające szerokie charakterystyki kierunkowe dają stosunkowo wysoki udział dźwięków odbitych. Nowoczesne kina są jednak zaprojektowane tak, aby stanowiły środowisko akustyczne o wysokim stopniu absorpcji dźwięków. W takim otoczeniu nagrania filmowej ścieżki dźwiękowej w formacie pięciokanałowym lub szerszym mogą wytworzyć bogate wrażenia przestrzenne. Aby osiągnąć podobny poziom przestrzenności dźwięku w domu, konieczne jest wykorzystanie głośników, w których stosunek dźwięku bezpośredniego do odbitego jest całkiem inny niż w głośnikach używanych do odtwarzania konwencjonalnych nagrań muzycznych.

  • Całkowicie aluminiowe kopułkowe głośniki wysokotonowe oraz nasadki zmiękczające
  • Kształt i materiał membran wysokotonowych głośników kopułkowych i nasadek zmiękczających został ulepszony w celu osiągnięcia lepszej szybkości i reakcji. Folia o grubości 30 µm wykonana z czystego aluminium, została uformowana w nowy kształt kopułki i wyposażona w aluminiowa nasadkę rozpraszająca, aby umożliwić odtwarzanie dźwięku w szerokim zakresie częstotliwości, sięgającym 50 kHz.

  • Technologia QD-Bass
  • Technologia QD-Bass (Quatre Dispersion Bass) wykorzystuje skierowane w dół głośniki z płytkami odbijającymi w kształcie piramidy i kwadratu, co pozwala wydajnie rozprowadzać dźwięk poziomo w czterech kierunkach. Specjalne panele odbijające (nie używane w głośnikach subniskotonowych innych producentów) niwelują niekorzystny wpływ jaki może wywierać na dźwięk powierzchnia podłogi oraz redukują rezonans miedzy falami dźwiękowymi odbitymi od podłogi i od urządzenia. Większość innych systemów wykorzystuje stożki o przekroju koła, zaś QD-Bass redukuje zawirowania spowodowane odbiciem od nóżek urządzenia, ponieważ rozsyła dźwięk w czterech kierunkach w celu ich ominięcia.

  • Sterowniki Natural Black
  • System sterowników Natural Black automatycznie reguluje jaskrawość obrazu i optymalnie integruje w obrazie stopnie szarości (kontrast). W efekcie szczegóły obrazu są równie dobrze widoczne w jasnych jak i w ciemnych segmentach obrazu. Ponadto funkcja ta oferuje absolutnie wyjątkowy kontrast rzędu 1.000:1, co pozwala na uzyskanie ostrego, niezwykle realistycznego obrazu przy świetle dziennym.

  • Digital ToP-ART
  • Digital ToP-ART (Total Purity Audio Reproduction Technology) to nazwa, jaką Yamaha nadała strategii projektowej, która łączy zaawansowana inżynieria cyfrowa i projektowanie obwodów w celu uzyskania maksymalnej czystości sygnału dźwiękowego. Technologia Digital ToP-ART sprawia, że komponenty cyfrowego kina domowego Yamaha posiadają wysokiej jakości właściwości akustyczne i prezentują możliwości technologii CINEMA DSP.

  • Wzmocnienie wysokopradowe
  • Choć parametr mocy często jest pierwszą rzeczą, na która zwracają uwagę kupujący wzmacniacz/amplituner, wysoka moc wyjściowa nie musi koniecznie oznaczać dobrego brzmienia. Znacznie ważniejszym czynnikiem jest poziom prądów wysokich. Dlatego Yamaha rozwinęła system wzmocnienia wysokoprądowego, który pozwolił przezwyciężyć dwa problemy występujące w zwykłych amplitunerach. Pierwszy to różnica napięcia pomiędzy zasilaczem i obwodami wzmacniacza, spowodowana fluktuacjami prądu. Rozwiązano go za pomocą specjalnych wysokogatunkowych blokowych kondensatorów elektrolitycznych oraz miedzianego zacisku uziemienia punktowego. Kolejny skok napięcia pojawia się zwykle między obwodem wzmacniacza i terminalami głośnikowymi i spowodowany jest przez kable, przekaźniki wyjściowe głośników, pytki miedzianych obwodów, itd. Aby uniknąć tego problemu, użyliśmy dużego transformatora pierścieniowego o niskiej oporności oraz złotych styków głośnikowych. W rezultacie, wzmacniacze/amplitunery Yamaha maja niska oporność i wysoka moc prądu od wejścia (obwód zasilania) do wyjścia (terminale głośnikowe). Daje to gładką i bardziej dynamiczna pracę głośników, a zatem lepsze brzmienie dla wszelkich źródeł sygnału dźwiękowego, w tym także 2-kanałowego sygnału audio.

  • Konwersja w górę Component Video
  • Jednym ze sposobów zapewnienia najwyższej jakości obrazu w systemie kina domowego jest wykorzystanie możliwie optymalnego sygnału wizji. Komponenty automatycznie aktualizują sygnał wejściowy (composite na S-Video lub Component, S-Video na Component), zmieniając na taki sygnał, który może przyjąć posiadany monitor/odbiornik TV. W DSP-Z9 odbywa się to cyfrowo, a wszystkie sygnały przechodzą przez DCDi oraz obwody oczyszczania sygnału wizyjnego z szumu, co dodatkowo poprawia ich jakość. Oznacza to, że wystarczy użyć możliwie najlepszego kabla do połączenia elementu systemu z monitorem/TV, a wynikiem będzie najwyższa możliwa jakość, bez wzglądu na źródło sygnału.

  • KonwePRO-Bit Wysoko zaawansowana technologia cyfrowa
  • PRO-Bit (Precise Reproduction of Original Bits) jest stosowana wyłącznie przez firmę Yamaha technologia cyfrowa pozwalająca na uzyskanie 20-bitowego odtwarzania z zapisu 16-bitowego stosowanego na pytach kompaktowych. Jest to pożądane, ponieważ wiele profesjonalnych studiów nagrań używa zaawansowanego sprzętu nagrywającego w trybie 20-bitowym, natomiast dane sygnału dźwiękowego na płycie kompaktowej zapisywane są w formacie 16 bitów. Tak więc, gdy muzyka przenoszona jest na CD, część danych zostaje utracona. Proces PRO-Bit jest wprawdzie bardzo kompleksowy, ale dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w dziedzinie technologii muzycznych, akustycznych i cyfrowych udało nam się zrekonstruować dane 20-bitowe na podstawie 16-bitowego sygnału CD. Dzięki temu słyszysz dokładniejsze odwzorowanie oryginalnej wersji nagrania


Copyright (c) 2004 - 2024 by RMS.pl, Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All rights reserved.